Een online laagdrempelige kennismaking met mindfulness. Je maakt kennis met mindfulness en ontdekt wat het voor jou kan betekenen. Je leert gedachten en gedachtenpatronen te herkennen, je ademhaling te gebruiken om focus te krijgen en om meer aandacht te geven aan jezelf. Het resultaat daarvan is voor veel mensen meer rust in het hoofd. Een waardevolle training vanuit je eigen luie stoel.

Is je hoofd vol? Ben je veel in gedachten? Denk je aan wat er morgen gaat gebeuren of wat er de laatste tijd al gebeurd is? Of is er niets aan de hand maar wil je graag evenwichtiger in het leven staan?

Veel mensen hebben veel ballen in de lucht en willen alles graag goed doen. Ze vragen zich af of het wel goed was wat ze deden of zeiden, waarom het niet goed gingen wat iemand nu precies bedoeld had met die ene opmerking? Ze zijn, kortom, de hele dag aan het denken, en oordeel aan het vormen over alles wat er gebeurt en een reactie aan het bedenken op dat net bedachte oordeel. Vaak zonder zich hier bewust van te zijn. Het gaat allemaal helemaal van zelf, op de automatische piloot. Veel van al deze gedachten komen steeds weer terug. Iedere dag opnieuw. Dat geeft spanning en ongemak.

Dat kan anders en beter!

Stel je voor dat je werkt en leeft met meer bewustzijn! Dat je geniet van alle momenten en de dag echt beleeft. Dat geeft ontspanning, zelfinzicht en vaak een vriendelijkere blik op de wereld om ons heen.

Het online mindfulness programma levert je het volgende op:

  • Je bent je bewust van de automatische piloot waarop wij veel vertrouwen
  • Je leert op een nieuwe manier kijken
  • Je krijgt meer aandacht voor jezelf
  • Je oefent mediteren met geleide oefeningen
  • Je leert je ademhaling effectief inzetten om bewuster te zijn 

Past dit coachprogramma bij jou?

Mensen die het online mindfulnessprogramma volgen zijn op zoek naar een laagdrempelige en goed onderbouwde mindfulness training. Vaak hebben ze drukte in het hoofd en zijn ze benieuwd naar de effecten die ze met mindfulness kunnen bereiken.

Problemen die zij ervaren zijn bijvoorbeeld:

  • Herhalende gedachten en het gevoel daar niet verder mee te komen.
  • Weinig aan zichzelf toe komen.
  • Veel in het hoofd zitten.
  • Stress ervaren door werkomstandigheden, privéomstandigheden of een combinatie daarvan.
  • Ze piekeren over het werk en slapen er ook nog eens slecht door
  • Ze werken op de automatische piloot en hebben geen uitdaging in het werk.

Dit zijn voorbeelden van veelgestelde vragen:

Ik pieker veel over hetzelfde. Het laat me maar niet los terwijl ik er eigenlijk niet veel aan kan veranderen. Hoe kan ik minder piekeren?

Ik voel me opgejaagd en moe. Al die dingen die moeten. Hoe kan ik me weer rustig gaan voelen?

Mijn hoofd is zo vol. Het voelt niet fijn. Hoe kan ik mijn hoofd leger maken?

Mij werd aangeraden om mindfulness te gaan doen, maar ik heb geen zin om in een groep te zitten. Wat kan er dan?

Ik heb last van allerlei kleine dingen. Onverwachte geluiden, spelende kinderen, het is me allemaal te veel. Het liefst blijf ik ‘s ochtends in mijn bed liggen. Hoe kan ik dit veranderen?

Ben je klaar voor verandering?

Klanten die succesvol deelnemen aan de online mindfulness training herkennen zich vaak in de volgende kenmerken:

  • Ze zijn denkers.
  • Ze zijn bereid om met een nieuwe blik naar hun gewoontes te kijken en zijn nieuwsgierig naar hoe het anders kan.
  • Ze vinden het prettig om te leren en oefenen met behulp van e-coaching.
  • Ze hebben tijd en energie om dagelijks te oefenen met de mindfulness oefeningen.
  • Ze begrijpen dat meditatie niet vanzelf gaat en dat oefening nodig is om effect te hebben.
  • Ze zijn hoger-opgeleide professionals of managers.

mindfulness minder stress

Zo ziet de online mindfulness training er uit

De training is opgedeeld in zes sessies, één voor elke week. Ten eerste wordt de automatische piloot besproken, vervolgens de ademhaling, gedachten, gevoelens, geluiden en aandacht voor jezelf. Elke sessie krijg je informatie, oefen je meditaties en krijg je oefeningen voor het dagelijks leven. Tot slot krijg je in de afsluiting alle meditaties op een rij. 

  • Welkom
  • De automatische piloot
  • De ademhaling
  • Gedachten
  • Gevoelens
  • Geluiden
  • Aandacht voor jezelf
  • Afsluiting

De online training is gebaseerd op het beroemde wetenschappelijk onderbouwde werk van Williams, Teasdale, Segal en Kabat-Zinn. Deze training wordt aangeboden op basis van een licentie van Gezonde Boel.

Wil je deze online mindfulness training bestellen?

Laat het weten via dit formulier.